Friday, May 15, 2009

Selamat Hari Guru

Bulan Mei ni banyak betui sambutan yerk. Baru lepas hari ibu, esok 16 Mei kita sambut hari guru pulak. So teman nak ambik kesempatan ini untuk mengucapkan selamat menyambut hari guru buat semua insan yang bergelar pendidik.

Teristimewa sekali ucapan terima kasih ini teman tujukan buat ayah dan emak teman. Mereka adalah pendidik paling istimewa dan paling berjasa dalam hidup teman. Mereka lah yang mengenalkan teman tentang kehidupan dunia ini dan mengajar teman tentang kehidupan di akhirat nanti. Terima kasih buat emak dan ayah.

Seterusnya ucapan selamat hari guru teman tujukan buat Ummi Humaira'. Jasamu sebagai guru insya Allah mendapat balasan pahala yang besar dari Allah. Bukan senang nak menjadi seorang pendidik yang benar-benar berjiwa pendidik. Semoga Ummi Humaira' terus tabah dalam mendidik anak-anak itu menjadi insan yang berjaya kelak.

Tidak lupa juga buat Ummi Munaliza, guru yang tabah mendidik anak-anak istimewa. Semoga ummi terus tabah dalam menghadapi cabaran mendidik insan-insan terpilih itu.

Akhir sekali, teman nak ucapkan selamat hari guru buat semua cikgu-cikgu yang pernah mengajar teman dari teman tadika sampai la teman berada di tahap ini sekarang. Jasa kalian tetap teman kenang buat selamanya. Terima kasih yang tidak terhingga buat kalian.

"SELAMAT HARI GURU"

Khas untuk semua guru, teman copykan sajak buat tatapan kalian semua.

Abadi Dalam Harum Nama

Guru pendidik mulia
sudah berabad lalu
bermandi keringat
meniti gigi hari
mendaki puncak tinggi
di merata lurah dan denai
menabur bakti
tanpa mau dipeduli.

Guru pendidik mulia
bukan untuk dipuja
atau di dewa-dewa
siang dan malarnnya
adalah perjuangan jua
rela meluah bahagia
menelan duka nestapa
dengan senyum dan takwa
biarpun sayup di hutan belantara.

Guru pendidik mulia
laksana kuntum kembang mekar
memuncak nama pembela sejahtera
abadi dalam harum nama.


No comments: