Sunday, May 31, 2009

Aku Bersyukur ya Allah..

Berjalan-jalan makan angin di internet sambil berehat tadi membawa diri teman merantau nun jauh ke seberang laut, teman tiba di sebuah web yang memaparkan kisah seorang anak 'mat saleh' yang tidak berkaki.

Banyak lagi sebenarnya kisah insan-insan istimewa ini ataupun dengan kata lain nya Orang Kurang Upaya (OKU) ni di luar sana. Menghayati kisah kehidupan mereka membuatkan teman merasakan apa yang telah Allah berikan pada teman ini cukup besar nikmatnya. Memang wajib kita panjatkan rasa syukur kita padaNya dengan apa yang telah Allah berikan pada kita. Kadang-kadang kita rasa kita kurang sesuatu, tapi kita lupa yang orang lain ada yang lebih malang dari kita.

Walaupun kita takder aweks..ok lagi..walaupun kita takder kereta besor..ok lagi tuh..kita tak punya rumah cantik..masih lagi ok...kerana kita masih punya 2 kaki untuk bergerak..so pikir-pikir dan renung-renungkan lah. Tepuk dahi pikirlah sendiri..

Dari kecil tidak berkakiMasih mampu berbasikalKalian ada ke koleksi ini??Berkaki pun tak pandai main.Sampai jugak garisan penamatWatson Nyambek pun ketinggalanCergas betui budak nih..

So syukurilah dengan apa yang kita ada itu. Semoga dengan rasa syukur itu akan Allah tambahkan lagi nikmatnya pada kita..insya Allah..amin..

Buat mereka yang mungkin tergolong dalam kalangan OKU ini..teman doakan kalian tetap tabah dalam menghadapi cabaran kehidupan ini. Sudah ketentuanNya, dan pasti terselit hikmah dalam penciptaan kalian itu. Ketabahan kalian ini akan menjadikan kami yang dijadikan sempurna ini bertambah semangat dan mensyukuri dengan apa yang telah diberikan. Ingatlah disisi Allah, kesempurnaan iman yang akan diperhitungkan.

No comments: