Monday, May 25, 2009

Nasi Ayam 26 Tahun

Alhamdulillah...Allah panjangkan umur teman sehingga sampai ke umur 26 tahun ini..tepat pukul 4.45 petang tadi genaplah umur teman 26 tahun..sudah tua rupernyer teman ni yerk..teringat aper yang Ummi Humaira' kata..peningkatan umur, menunjukkan kita makin hampir kepada kematian.

Ya Allah biarlah aku hidup lagi untuk aku cukupkan bekalan bagi menghadapMu ya Allah..Bekalan yang telah ada ini masih belum mencukupi untuk aku mendiami syurgaMu ya 'Allah..tetapi aku takut untuk ditempatkan di nerakaMu ya Allah..amin..

Ok sempena besday teman nih..teman masakkan nasi ayam untuk housemate teman..taktau la aper rasanya..tapi macam biasa laa..keri akan kata sedap punya..hehehe..taktau la sama ada 'muja' ataupun kenyataan..tapi rasanya betui2 sedap..ahhakzzz...

Jom layan gambor la yerk..malas nak cakap banyak2 la...nak postkan rasa nasi ayam yang teman masak tu tak boleh la kot..sesapa nak rasa nanti teman masakkan lain la...jom layaannn...zasssss..

Nampak kurang menarik la pulak..
Ermm dari sini nampak menarik sikit.
Ayaq Manggo Ais...fuuhhh sedap..
Tu dia..pekat nya ayaq...
Ni wajib ada kalau wat nasi ayam
Kuah kicap...
Sos nasi ayam (jangan komen periuk, hehehe)
Ayam hangit..luar jer la hangit nyer..hangit pun abih
Mane housemate teman nih..lapo nih..
Rupa kureng..tapi rasa mantap..hehehe..
Biasa la kehidupan bujang ni..semuanya sedap kalau ada depan mata..

5 comments:

Hafeiz Suhaimi said...

awat periuk tu berkarat dah.. haha

Mohd Zulfadli said...

bukan berkarat tu doktor..periuk tu asal memang warna hitam..selalu sangat kene sental..putih jadinya..ahaakkzz

ummu_humaira' said...

heheheh..teman suka nengok ayaq mangga tu jer...adeh..memang kasi panaih la...terliuq nyer la ayaq tu...

NuR MuHaMMaD86 said...

amboi ustaz...pndainya memasak...kalah aku.....hahaha....nasi ayam kg ke ayam bandar?hahaha....ke ayam pencen....apa2pn,mantop....sy rs xlama lg tutup la my mom chicken rice yg linda onn 2....kah3

Mohd Zulfadli said...

to ummi humaira' - uishh memang sedap bebeno ayor tuh..sejuk pulak tuh..bukan nak kasi panas laa..nak kasi sejuk..hehehe

to nur muhammad86 - bukan ayam kampung, bukan jugak ayam bandar..tu nasi ayam tambatan tuh..takmo la sampai linda onn tutup kedai..takder saingan nanti..hikhikhik..