Monday, March 23, 2009

Berakhir sebuah penantian...

Alhamdulillah..setelah hampir seminggu teman menghadapi masalah internet..akhirnya hari ini berakhir jugak penantian teman..memang benar kata orang dulu-dulu..penantian itu satu penyeksaan..

Rindu betui kat blog teman nih..hampir seminggu jugaklah rasa macam terputus info dengan dunia luar..memang penting betui internet pada zaman skarang nih..tambahan pulak dok di rantau orang nih..internet sebagai punca maklumat dan sebagai satu wasilah untuk berhubung...

Teringat posting teman yang lepas-lepas..ada teman tuliskan bahawa nikmat di dunia ini kalau Allah nak tarik sekelip mata sahaja..contoh macam teman ler..Alhamdulillah berkat sabar menanti..akhirnya dapat semula merasai nikmat internet nih..

Pengajaran yang leh kita ambik adalah SABAR...memang sesuai dengan ejaan nama Mesir itu sendiri..'mim''sod''ra'...'mim' mewakili mehnah..'sod' mewakili sabar...'ra' mewakili redha..hidup di bumi Mesir ni memang terlalu banyak mehnah nya..lantara itu setiap individu yang memijak bumi anbiya' ini perlu ada rasa sabar..dan kene sentiasa redha dengan apa yang berlaku ini..

Masa dok sini rasa nak jer balik ke tanahair..tapi bila dah dok kat Malaysia rasa rindu pulak ngan suasana sini..

No comments: