Tuesday, February 2, 2010

Politik si penakut...


Pagi-pagi hari tadi teman tergelak semasa tgk berita dari tv3..berita yang menyiarkan kata-kata zambry mamak berkenaan bubar dun.

Mamak zambry kata : Kalau pembangkang rasa mereka popular sekarang, bubarkan lah 28 kerusi mereka. Kita tengok sama ada mereka dapat semula 28 kerusi dun ataupun tidak.

Keh keh keh..lawak..lawak..dia suruh pakatan rakyat bubarkan kerusi belah pakatan rakyat..yang sebelah penyangak tu naper taknak dibubarkan jugak..takut ker..tarak telor ka mamak zambry?

Persoalan nya bukan pakatan rakyat takut atau tidak..tapi pakatan nak kembalikan hak memilih ini kepada rakyat..so bubarkan dun...aper punya bodo dan merapu la mamak zambry nih..rasanya tido dia dah tak lena skarang sebab dah makin hampir dengan tarikh 9 februari yang mana keputusan mahkamah akan diumumkan..dia takut la kalau2 keputusan mahkamah memihak kepada Dato' Seri Nizar..maklum la kan..maner nak tenang hidup kalau mencuri harta orang..tipu rakyat..tu yang jadi meraban tak tentu arah skarang nih..

Sudah la mamak..deyy tambi zambry..roti kosong 2 mau kasi makan sama najib nazak...ngapa roti kosong..simbolik kepada zambry tarak teloq..keh keh keh..

Untuk pendokong kebenaran dan penyokong pakatan rakyat terutamanya rakyat perak..sama-sama kita doakan semoga keputusan yang baik berpihak pada MB Perak yang sah iaitu Dato' Seri Nizar..kalau baik keputusan nya alhamdulillah..kalau tidak memihak pada pakatan rakyat..terima dengan redha..kita teruskan perjuangan..teman di seberang laut ni mendoakan buat kalian pendokong keadilan dan kebenaran agar kalian dan teman jua sentiasa berada dibawah pemeliharaan Allah..amin..

p/s :- Al-Fatihah buat Zambry and the Gerombolan Penyangak sebab dah mula meraban dan cakap merapu dah tuh..pilihan di tangan anda..

No comments: