Saturday, January 9, 2010

Posting pertama diriku bergelar suami..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Alhamdulillah..bersyukur teman kepada Allah swt kerana dengan limpah kurnianya dapat lagi teman mencoret kata di laman teman yang telah lama bersawang ni. Eh macam skema pulak ayat teman kali nih....keh keh keh..oh lupa dah jadi laki orang ni..ayat2 brutal dah sket sebanyak ditinggalkan la..ayat2 baik jer skarang nih..maklum la nak jadi insan yang lebih baik..nak memimpin ahli kuarga ni bukan satu tugas yang senang..diri sendiri perlu lebih awal diubah untuk menjadikan ahli kuarga kita juga dikalangan orang-orang yang terbaik.

Lama betul rasanya teman tak mengemaskini laman ni..sebelum ni kesibukan kerja di pejabat menjadi penghalang untuk teman menumpukan sedikit perhatian untuk blog ini..tapi kesibukan kerja pejabat itu telah pun teman tinggalkan..kini kesibukan baru pulak teman harungi..kalau sebelum ini teman memeras otak membuat bahan untuk guru..kini teman perlu memerah tenaga pulak untuk memberi penerangan dan melaksanakan sukatan pelajaran. Dunia penerbitan telah teman tinggalkan dan kini teman berada dalam dunia pendidikan..

Melangkah ke institusi pendidikan ataupun kata lain nyer ke alam sekolah ini membuatkan teman sedikit bimbang dengan keadaan masa depan khususnya untuk anak-anak dan cucu-cucu teman nanti. Akhlak anak-anak pelajar disini dan tak terlepas juga di semenanjung sana amat-amat membimbangkan kita.

Oh yer sebelum teman melanjutkan perbincangan ni, nak ler teman bagitau yang sekarang ni teman bersama isteri berada di Bumi Kenyalang. Disebabkan isteri teman tidak dapat berpindah balik ke semenanjung, maka teman membuat keputusan untuk mengikut beliau ke Sarawak ni.

Pengalaman berada di tempat orang ni perlu teman gunakan sebaik yang mungkin dalam pembelajaran teman untuk mula mengorak langkah di alam rumahtangga ini. Kadang kala ada juga terfikir dalam kepala teman ni betui ker teman sudah berkahwin. Bila mengenangkan kembali kisah teman ini bersama isteri, memang kami akan tergelak dan alhamdulillah hari ke hari sudah banyak teman dan isteri mempelajari soal kehidupan rumahtangga ini. Walaupun teman tahu perjalanan kami masih jauh dan masih banyak yang perlu kami pelajari.

Buat sahabat-sahabatku sekalian, di akhir ini teman nak tinggalkan satu pesanan buat kalian semua. Perkahwinan penuh dengan tanggungjawab. Soal tanggungjawab bukanlah sesuatu yang menyeronokkan. So secara kesimpulannya dapat kita katakan perkahwinan ni bukanlah suatu yang seronok. Tapi, keseronokan dalam alam perkahwinan ini perlu diusaha sendiri oleh pasangan suami dan isteri. Perkahwinan akan terus jadi tak seronok sehingga kita sendiri yang menyeronokkannya.

4 comments:

Fahmi Shukur said...

tahniah pakyob.. huhu..

abu ierfan said...

Tahniah pak Yoeb...dah jadi suami..welcome to my club..dan selamat datang juga dari kami ke Bintulu...semoga setiap saat kita sentiasa bersiap sedia untuk gerak kerja ISLAM..Takbir...

'Aqilah Mohd Hatta said...

salam'alaykum..

jumpe jugak blog abang sdare sniri..

yah ni..

salam dri taman sri kenari.

semoga thabat dlm jalan da'wah..

barakallahu lakuma..

wassalam..

Ayman Saffura said...

Ayman Saffura tu yah la..

biasela..

org mude..hehehe..

=)...