Saturday, July 25, 2009

Bertemu Lagi..Alhamdulillah...

Assalamualaikum pembuka bicara...

Alhamdulillah..dapat jugak akhirnya teman kembali ke blog teman yang sudah bersawang ini...begitu lama teman tak dapat nak menulis di sini..memang rindu betui rasanya..tapi apakan daya..masa tidak mengizinkan untuk teman melayari internet..

Rindu pulak zaman blajar dulu..huhuuhu..dulu masa blajar rasa nak cepat abis..tapi rupanya bila dah berada di alam pekerjaan sebenar ni..teruk lagi rupanya..memang teman sedikit tertekan baru-baru nih...sedikit ker??? ehh rasanya tertekan tahap atasan jugak baru nih..

Alhamdulillah..dengan semangat mak dan ayah serta insan yang teman sayangi..hari makin hari semangat teman sudah semakin pulih..teman bawakkan kisah ini sebagai perkongsian kepada kalian semua agar kalian semua ambik iktibar dari kisah teman ini.

Teman akui maybe ini kelemahan teman. Teman lambat menyesuaikan diri dengan keadaan. Sebab tu la sedikit tertekan dengan suasana baru ini. Apa-apa pun untuk kalian semua, dalam hidup ini tidak ada apa pun yang senang. Ungkapan ayat itulah yang membuatkan teman tersedar dan mengubah persepsi dalam diri teman ini.

Apa-apa yang kita lakukan pun, kene letakkan pemikiran yang positif dalam hati. Pikirkan apa sahaja yang kita depani, aku pasti akan dapat lakukan. Mengapa teman kata camtu, sebab apa-apa pun yang kita lakukan, semuanya bermula daripada niat di hati kita. Betui tak ?

So sahabat sekalian, Allah dah berpesan dalam Quran yang mafhumnya, kita sendiri yang kene ubah nasib diri kita. Kalau kita sendiri dah lemah semangat, nun di depan kita adalah kegagalan. So rancanglah masa depan kita dengan sebaik yang mungkin, kerana gagal merancang adalah merancang untuk gagal.

So teman stop disini dulu. Taktau la bila pulak teman leh bukak blog ini. Apa-apa pun teman harapkan kalian dapat doakan teman. Insya Allah kita semua tergolong dari kalangan insan-insan yang berjaya di dunia ini dan sudah pastinya berjaya di akhirat sana..Amin

No comments: