Monday, January 3, 2011

Salam perjuangan buat semua...

Assalamualaikum wrt....

Ntah brapa kali come back dah teman buat..tapi tetap jugak tidak istiqamah dalam meneruskan agenda dalam penulisan blog nih..sempena awal Muharram yang baru saja kita lalui dan awal tahun 2011 yang baru sahaja menjengah kita..teman kira ini sebagai azam baru teman dengan kehidupan yang baru untuk memulakan semula langkah untuk berceloteh di arena pemblogan ini..

Kaku rasanya jari teman ditambah pulak dengan otak yang dah tepu setelah sekian lama tidak diasah untuk menulis...tak tahu apa yang nak ditulis sebenarnya..walaupun ada banyak benda nak dikhabarkan..tapi ketepuan otak membantutkan niat teman untuk tika dan saat ini..

Untuk sahabat-sahabat yang masih sudi bertandang ke sini..terima kasih teman ucapkan..dah lama rupanya teman dok memblog nih..dari teman sendirian..Allah kurniakan isteri jadilah berdua..dan alhamdulillah sekarang sudah hadir insan ketiga dalam hidup kami dan pelengkap rumahtangga yang kami bina dihujung tahun 2009 yang lalu..cukup cepat masa berlalu..

Kengkadang terpikir..apakah dengan masa yang cukup pantas ini, sudah bersiapkan teman untuk menempuh hidup yang kian mencabar dan dengan tanggungjawab yang lebih besar..nak taknak semua itu perlu dilalui..itulah hakikat kehidupan kita di dunia ini.. Allah hantar kita ke dunia ini untuk kita menggalas tanggungjawab sebagai khalifah di atas muka bumi ini..

Menyebut soal tanggungjawab ini, bagaimanakah tanggungjawab kita kepada perintah-perintah Rabbul Jalil..untuk kali ini..teman taknak mengulas panjang soal ini. Cukuplah untuk kali ini teman nak mengajak kalian yang sudi membaca ini untuk kita merenung dan muhasabah diri kita semula..apakah yang telah kita lakukan terhadap arahan dan perintah yang telah dipertanggungjawabkan kepada kita semua..sama-samalah kita pikirkan..!!!

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)